Τρίτη, 12 Οκτωβρίου 2010

Συνέντευξη Κ. Καρακώστα στην εφημερίδα "ΕΝΗΜΕΡΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

  1. Ποια  η άποψή σας για την διοικητική μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη»;

Πρέπει από την αρχή να ξεκαθαρίσουμε ότι η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ, από το 2007 ακόμη είχε ταχθεί καθαρά υπέρ της αναγκαιότητας της διοικητικής μεταρρύθμισης στην χώρα μας. Παραθέτω κάποια σημεία από τη τοποθέτησή μου στο δημοτικό συμβούλιο Ναυπάκτου το 2007
«…Αν λοιπόν θέσουμε ως στόχο τη μεγιστοποίηση του δημόσιου οφέλους τότε το εγχείρημα μιας νέας διοικητικής μεταρρύθμισης είναι απαραίτητο και δεν εξαντλείται σε τεχνικές λύσεις και χαρακτηριστικά. Αντίθετα η νέα μεταρρύθμιση οφείλει να σχεδιαστεί από κοινού για το συνολικό πολιτικό και διοικητικό σύστημα της Χώρας.
Σε μια συνολική αλλαγή του διοικητικού συστήματος ξεχωριστή θέση πρέπει να έχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Γιατί είναι πολύ κοντά στην κοινωνία και μπορεί να ξέρει καλύτερα τις ανάγκες της. Για παράδειγμα, στην χρηματοδότηση της ανάπλασης της πλατείας Φαρμάκη, αποφασιστικό ρόλο παίζει σήμερα, ένας διορισμένος Περιφερειάρχης, που δεν έχει περπατήσει ποτέ του στην πλατεία. Δεν είναι προφανές ότι είναι προτιμότερο να αποφασίζουμε εμείς γι αυτά που μας αφορούν; Όμως στην Ελλάδα το 20% των έργων γίνεται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και το 80% από την κεντρική διοίκηση. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση από την Τοπική Αυτοδιοίκηση εκτελείται το 50% έως το 90% των έργων. Επίσης στην Ελλάδα τα έσοδα – έξοδα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι το 5.5% του συνόλου, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι από 20% το ελάχιστο μέχρι μέγιστο 56% του συνόλου. Άρα λοιπόν έχουμε πρόβλημα. Έχουμε Δήμους οι οποίοι δε μπορούν να διαχειριστούν κονδύλια, δε μπορούν να κάνουν έργα, δεν έχουν έσοδα, δεν έχουν έξοδα. Έτσι καταλήγουμε από τα χρήματα που διαχειρίζεται η Αυτοδιοίκηση στη χώρα μας, σε κάθε Έλληνα να αντιστοιχούν 350 €, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 2.500 €  ανά κάτοικο.
Άρα λοιπόν αυτή είναι μια πρώτη πρόταση.
Ναι, θέλουμε μεγάλους δήμους, αλλά με παράλληλη μεταφορά πόρων και αρμοδιοτήτων. Για να πετύχουμε την αλλαγή του τρόπου διαχείρισης των κονδυλίων… Όμως η συνένωση των δήμων, τα νέα διοικητικά όρια, πρέπει να διαμορφωθούν με όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά κριτήρια αφού βέβαια και οι τοπικές κοινωνίες συζητήσουν και καταθέσουν άποψη… Πρέπει να παρθεί υπόψη η γνώμη των τοπικών κοινωνιών και αφού αυτή, συμφωνεί με κάποια έστω, από τα αντικειμενικά κριτήρια πρέπει να είναι υποχρεωτική για την Κυβέρνηση...»
Αντί όμως να προωθηθούν ουσιαστικές αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, έχουμε έναν Καλλικράτη που δεν μεταρρυθμίζει, απλώς ρυθμίζει το μέγεθος των Δήμων, μετατρέποντάς τους σε μικρές νομαρχίες. Η υποχρεωτική, λόγω Ε.Ε. κατάργηση των Νομαρχιών απλώς μετέφερε και κάποιες από τις αρμοδιότητές τους στους Δήμους και μάλιστα χωρίς να εξασφαλίζει τους αντίστοιχους πόρους. Δηλαδή οι Δήμοι θα αναγκαστούν να κινηθούν στο πνεύμα της τρόικας και του Δ.Ν.Τ.
Και να λοιπόν που η Διοικητική Μεταρρύθμιση έφθασε προ των πυλών. Την περιμέναμε να μας φέρει σμύρνα, χρυσό και λιβάνι ή έστω την οικονομική αυτοτέλεια των Δήμων και την μεταφορά ουσιαστικών αρμοδιοτήτων αλλά ήρθε με άδεια χέρια. «Δεν υπάρχει σάλιο» για τους Δήμους. Και τότε τι Μεταρρύθμιση είναι αυτή που απλώς ρυθμίζει το μέγεθος των Δήμων σε μεγαλύτερους; Όλοι καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει κίνδυνος η Αυτοδιοίκηση να μετατραπεί σε σκέτη Διοίκηση για να μην πω Ετεροδιοίκηση. Γιατί  ένας αυτοδιοικητικός φορέας πρέπει να πληρεί την αρχή της εγγύτητας. Δεν αρκεί μόνο το ότι οι άρχοντές μας θα είναι αιρετοί. Αιρετοί εξ άλλου είναι και οι Βουλευτές αλλά η Βουλή δεν είναι αυτοδιοικητικός φορέας. Αν μάλιστα σκεφθούμε ότι ο νομός έχει οκτώ βουλευτές και προβλέπεται να έχει επτά δημάρχους καταλαβαίνει εύκολα κανείς ότι οι παθογένειες του κεντρικού πολιτικού μας συστήματος θα μεταφέρονται πιο εύκολα στους Δήμους.
Είναι λοιπόν τέτοιο το μέγεθος των Δήμων, που τους ξεκόβει από τις τοπικές κοινωνίες αφού δεν παίρνονται παράλληλα μέτρα για την στήριξη της τοπικής δημοκρατίας και της συμμετοχής. Αντίθετα τα πράγματα χειροτερεύουν σε σχέση με το παρελθόν αφού για παράδειγμα τα χωριά με λιγότερους από 300 κατοίκους δεν θα έχουν καν τοπικό συμβούλιο. Δηλαδή τα περισσότερα χωριά της ορεινής Ναυπακτίας.

  1. Ποια τα δυνατά σημεία του «Καλλικράτη» και ποιες οι πιθανές αδυναμίες του;

Ο Καλλικράτης είναι πολύ μακριά από τις σημερινές ανάγκες της Αυτοδιοίκησης. Μπορεί να λαμβάνονται κάποια αυτονόητα μέτρα βελτίωσης, όπως η κατάργηση των δημοτικών επιχειρήσεων – στο Δήμο Ναυπάκτου έχουμε τρεις που ενώ παράγουν μηδενικό έργο (πλην των προγραμμάτων Βοήθεια στο σπίτι και ΚΔΑΠ – ΜΕΑ) έχουν χρεώσει το Δήμο πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ – αλλά η αναντιστοιχία του με αυτό που πραγματικά χρειαζόμασταν θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα.
Σε παλαιότερη παρέμβασή μου πρότεινα κάποια μέτρα που θα δυνάμωναν την τοπική δημοκρατία και θα λειτουργούσαν ως αντίβαρο στο μεγάλωμα του μεγέθους των δήμων. Θυμίζω ενδεικτικά κάποια από αυτά:
§                     Η αλλαγή του εκλογικού συστήματος, με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο για τους υποψήφιους δημάρχους, ενώ οι δημοτικοί σύμβουλοι εκλέγονται από την πρώτη Κυριακή με απλή αναλογική.  Στους δημάρχους έχουμε δικαίωμα να «σταυρώνουμε» μέχρι και δύο υποψήφιους. Ο πρώτος σε σταυρούς εκλέγεται δήμαρχος και όσοι από τους υπόλοιπους, συγκεντρώσουν ένα ποσοστό ψήφων (π.χ. 15%) εκλέγονται δημοτικοί σύμβουλοι. Σε ένα τέτοιο εκλογικό σύστημα θα αναβαθμίσουν και την παρέμβασή τους τα πολιτικά κόμματα. Χωρίς να εξαντλούνται στο χρίσμα, αφού με τη δισταυρία αυτό δεν θα έχει νόημα, θα παρεμβαίνουν διατυπώνοντας κυρίως πολιτικές προτάσεις και θα ξεφύγουμε από τη σημερινή μιζέρια που πολλές φορές μας οδηγεί σε συγκρούσεις μηχανισμών χωρίς ουσία. Ο δήμαρχος, παράλληλα, δεν θα έχει, «ντε και καλά» την πλειοψηφία στο δημοτικό συμβούλιο και οι συνθέσεις που θα είναι αναγκαίες για μια ελάχιστη συμφωνία στη διοίκηση του δήμου, θα γίνονται στο φως. Για να ξεφύγουμε από το δημαρχοκεντρικό χαρακτήρα καλό θα ήταν οι μισοί αντιδήμαρχοι να εκλέγονται από το δημοτικό συμβούλιο. Κι όλα αυτά γιατί το εκλογικό σύστημα που θα χρησιμοποιήσουμε για την ανάδειξη των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πρέπει να προχωράει ένα βήμα παραπέρα την τοπική κοινωνία.
§                     Δημιουργία των συνοικιακών συμβουλίων στις πόλεις και διατήρηση των τοπικών συμβουλίων στα χωριά και εκλογή των συμβούλων από ενιαίο μη παραταξιακό ψηφοδέλτιο. Με το δικό τους προϋπολογισμό να μπορούν να παρεμβαίνουν, στα άμεσα, μικρά και καθημερινά προβλήματα του χωριού ή της γειτονιάς.
§                     Να υπάρχει δέσμευση το 10% του τεχνικού προγράμματος να υλοποιείται σε τοπικά έργα μόνο μετά από αποφάσεις και έγκριση γενικών ετήσιων συνελεύσεων σε συνοικίες και χωριά.
§                     Να θεσμοθετηθεί η συνέλευση των αντιπροσώπων των συνοικιακών και τοπικών συμβουλίων που θα συνεδριάζει τουλάχιστον μια φορά το χρόνο και θα εγκρίνει τον προϋπολογισμό και το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου.
Αντί για όλα αυτά, με τον «Καλλικράτη» καταλήγουμε σε ένα συμβούλιο μερικών δεκάδων ανθρώπων που θα διοικεί ένα τεράστιο Δήμο και φοβάμαι ότι οι περισσότεροι σύμβουλοι δεν θα προλάβουν ούτε μια βόλτα να κάνουν σε όλη την επικράτεια του Δήμου.
Εντέλει οι αιρετοί πρέπει να ξεφύγουμε από τη μιζέρια των μικροεξυπηρετήσεων και των σκοπιμοτήτων, να στηριχθούμε περισσότερο στο μόνιμο μηχανισμό των υπαλλήλων των δήμων και να αρκεστούμε και να εμβαθύνουμε στον επιτελικό μας ρόλο. Για παράδειγμα σήμερα έχουμε (στην Ναύπακτο) αντιδήμαρχο καθαριότητας που αναλώνεται καθημερινά στο κυνήγι της μικροεξυπηρέτησης, τσακώνεται για το πού θα τοποθετηθεί ο κάδος απορριμμάτων, αλλά έχει αφήσει να ξεφύγουν τα μεγάλα θέματα της λειτουργίας του ΧΥΤΑ, της ανακύκλωσης και της αποκατάστασης της χωματερής στο Μόρνο. Κι όμως τα καθημερινά μικροπροβλήματα θα μπορούσαν να απασχολούν τους μόνιμους υπαλλήλους ή το συμβούλιο γειτονιάς και ο αντιδήμαρχος να ασχοληθεί με την ουσία.
Και μια τελευταία παρατήρηση. Πολλά πράγματα από αυτά που θα αποφασίσουμε να αλλάξουμε στους δήμους, μπορεί στην πράξη να αποδειχθούν αναποτελεσματικά. Πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα αλλαγών, αν δούμε στην πράξη ότι κάτι είναι λάθος. Άρα πρέπει να συγκροτηθεί μηχανισμός που θα παρακολουθεί τις αλλαγές και θα προτείνει βελτιώσεις αν παρουσιαστούν δυσλειτουργίες.

  1. Τι μπορεί να πετύχει για την Ναυπακτία ο νέος Δήμαρχος σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, μέχρι τις επόμενες δημοτικές εκλογές;

Θα μου επιτρέψετε να τονίσω κάτι που για εμάς τουλάχιστον είναι αυτονόητο. Ο δήμαρχος από μόνος του δεν μπορεί να πετύχει σχεδόν τίποτε. Απαιτείται να πλαισιώνεται από ικανή ομάδα στελεχών που να έχουν αποδείξει ότι μπορούν να λειτουργήσουν συλλογικά. Τέτοια ακριβώς ομάδα είναι η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ.  Είναι κάτι που όλοι τα παραδέχονται για εμάς. Λειτουργούμε σαν ομάδα και γι αυτό μπορούμε να είμαστε αποτελεσματικοί, ιδιαίτερα στον μεγάλο σε μέγεθος και ανάγκες δήμο Ναυπακτίας.
Στα επόμενα χρόνια ο Δήμος Ναυπακτίας θα έχει να δουλέψει σε αντίξοες συνθήκες. Δεν είναι μόνο η άσχημη οικονομική κατάσταση στην εποχή του μνημονίου και της τρόικας αλλά και το τεράστιο χρέος που θα μεταφέρει στον Δήμο Ναυπακτίας ο καταργούμενος Δήμος Ναυπάκτου. Όλοι πια ξέρουμε ότι για να εξακριβωθεί το ακριβές χρέος του Δήμου, αναγκάστηκα να προσφύγω στον εισαγγελέα και τελικά μου παραδόθηκαν τα στοιχεία (από τον Δήμαρχο) μετά από εισαγγελική εντολή. Το χρέος αγγίζει τα επτά εκατομμύρια ευρώ, που σημαίνει ότι σε κάθε οικογένεια αντιστοιχεί χρέος 1200 ευρώ.
Εμείς θα μειώσουμε το χρέος αποπληρώνοντας όσο μεγαλύτερο κομμάτι του είναι δυνατόν. Ταυτόχρονα θα κάνουμε οικονομία εκτελώντας έργα με αυτεπιστασία και μειοδοτικούς διαγωνισμούς. Αυτό που σήμερα κυριαρχεί, είναι οι απ’ ευθείας αναθέσεις γιατί αυτές διαιωνίζουν το σημερινό πελατειακό σύστημα. Αυτές συντηρούν την αδιαφάνεια και την ρουσφετολογία. Από την άλλη θα προκρίνουμε έργα που παράγουν το μέγιστο κοινωνικό όφελος και δεν θα κινηθούμε ψηφοθηρικά. Θα δώσουμε μεγάλη σημασία στην καλή εκτέλεση των έργων και την σωστή παραλαβή τους.
Επιπλέον θα διεκδικήσουμε αυξημένη χρηματοδότηση. Κι όταν στην ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ λέμε ότι θα διεκδικήσουμε, όλοι καταλαβαίνουν ότι με εμάς στην διοίκηση του Δήμου ,η φωνή του θα είναι δυνατή, καθαρή και αποτελεσματική. Εδώ είναι χρήσιμο να τονιστεί και μια άλλη παράμετρος. Για να διεκδικήσεις χρήματα πρέπει να έχεις και μελέτες έργων να παρουσιάσεις. Σήμερα ο Δήμος Ναυπάκτου δεν έχει ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ έτοιμη για να διεκδικήσει χρηματοδότηση. Αυτή θα είναι η πρώτη μας μέριμνα. Αφού ξέρουμε τι θέλουμε να κάνουμε στον τόπο μας, ετοιμάζουμε τις μελέτες των έργων και διεκδικούμε τις απαραίτητες χρηματοδοτήσεις.
Άλλη μια δυσκολία που θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι η εκ νέου οργάνωση των υπηρεσιών του Δήμου με βάση το νέο διοικητικό μοντέλο. Θα πάρουμε όμως υπ’ όψη μας τις ανάγκες όλων των καταργούμενων Δήμων, θα κρατήσουμε τις υπηρεσίες, τα μηχανήματα και τους υπαλλήλους εκεί που χρειάζονται. Ταυτόχρονα θα προσανατολίσουμε τις υπηρεσίες στην εξυπηρέτηση του πολίτη και όχι στις ψηφοθηρικές ανάγκες των αιρετών.
Αυτό που σίγουρα θα αλλάξει με την ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ στη διοίκηση του Δήμου και μάλιστα από την πρώτη μέρα της νέας θητείας είναι η νοοτροπία στην διοίκηση του Δήμου, από τους αιρετούς. Δεν το λέμε τυχαία, έχουμε δώσει εξετάσεις σε αυτό και όλοι ξέρουν ότι μπορούμε να διοικήσουμε με την κοινωνία και για την κοινωνία. Αν θέλετε αυτό είναι και το μεγάλο μας πλεονέκτημα. Είμαστε ομάδα με φιλοσοφία αυτοδιοικητική, με σαφείς κοινωνικές αναφορές. Με την ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ο Δήμος θα γίνει το σπίτι του δημότη.
Επειδή όμως δεν μας αρέσουν τα μεγάλα λόγια πρέπει να τονίσουμε και κάτι τελευταίο. Ακόμη κι  αν η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ αναλάβει την διοίκηση του Δήμου Ναυπάκτου, δυστυχώς δεν υπάρχει η καλή μάγισσα που θα πατήσει το κουμπάκι για ν’ αλλάξει την πόλη τα χωριά και την κοινωνία γύρω μας. Τα πράγματα δεν αλλάζουν με ένα (οποιοδήποτε) εκλογικό αποτέλεσμα. Οι ενεργοί πολίτες, η καθημερινή δραστηριότητά τους, είναι η μόνη θα μπορέσει να βάλει το νερό στ’ αυλάκι, να φέρει τις μεγάλες αλλαγές που δικαιούμαστε.

  1. Αν εκλεγείτε, πως σκέφτεστε τη διοίκηση του Δήμου Ναυπακτίας από τον «Γαλατά» μέχρι τη «Γραμμένη Οξυά»;

Αποκέντρωση, διαφάνεια, δημοκρατία και δημιουργία ομάδας αιρετών που θα δουλέψει συλλογικά εμπνέοντας και τους υπαλλήλους του Δήμου, ώστε να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό ώστε οι δημοτικές υπηρεσίες να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους.
Θα αντιμετωπίσουμε τις τοπικές κοινότητες ως αυτόνομα αυτοδιοικητικά κύτταρα που θα κάνουν κουμάντο στο χωριό τους. Θα έχουν τον δικό τους ξεχωριστό προϋπολογισμό και ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΣΤΕ (κι εμείς όταν λέμε κάτι το εννοούμε) ότι κάθε χρόνο θα οργανώνουμε (με τη βοήθεια των τοπικών εκπροσώπων) γενική συνέλευση, πριν την κατάρτιση του τεχνικού προγράμματος. Οι αποφάσεις της συνέλευσης των κατοίκων θα καταρτίσουν και το τεχνικό μας πρόγραμμα. Θα στηρίξουμε απεριόριστα τα τοπικά συμβούλια και τους εκπροσώπους για να τα βγάλουν πέρα. Εδώ να πούμε ότι ΚΑΝΕΝΑΣ από τους σημερινούς δημάρχους που είναι πάλι υποψήφιοι δεν έδωσε σε κανένα Τοπικό Συμβούλιο τα χρήματα που δικαιούταν να χρησιμοποιήσει με δικές του ενέργειες. Να το πούμε καθαρά. Όποιος νομίζει ότι από την Ναύπακτο θα διοικεί τον τεράστιας έκτασης δήμο είναι χαμένος από χέρι. Ούτε τα χόρτα στα 80 νεκροταφεία δεν θα μπορεί να κόψει. Ή εμπιστεύεσαι τα τοπικά Συμβούλια ή ο Δήμος βουλιάζει.
Επίσης είμαστε οι μόνοι που έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να δουλέψουμε συλλογικά. Είμαστε ομάδα, όλοι το παραδέχονται. Κι αν μέχρι σήμερα μπορούσε να τα κουτσοκαταφέρει ένας δήμαρχος με τη βοήθεια ενός – δύο ανθρώπων, στο μέλλον όποιος εξακολουθήσει την ίδια τακτική, θα «βουλιάξει» τον Δήμο.
Από την άλλη μεριά θα δώσουμε έμφαση στις παρακάτω υπηρεσίες:
Λειτουργία  υπηρεσίας  προγραμματισμού με στόχους :
Να δέσουμε τις καθημερινές απαιτήσεις με τους μεσοπρόθεσμους στόχους και να εισάγουμε ουσιαστικές διαδικασίες στρατηγικού σχεδιασμού. Μια τέτοια υπηρεσία θα μπορούσε να μας βοηθήσει να αποφύγουμε το αλαλούμ με τις διαδοχικές αποφάσεις που η μία αναιρεί την άλλη, χωρίς να υπηρετούν ένα ενιαίο στόχο. Στη Ναύπακτο για παράδειγμα, στον ίδιο χώρο έχουμε χωροθετήσει τα σφαγεία, τον βιολογικό καθαρισμό, την Μαρίνα και σκεφτόμαστε στον ίδιο χώρο να δημιουργηθούν τουριστικές υποδομές κι όλα αυτά σε απόσταση αναπνοής από την χωματερή που η ανάπλασή της απλώς σκέπασε τα σκουπίδια, σπρώχνοντας στο υπέδαφος τα τοξικά ζουμιά τους. Αν θέλουμε να σοβαρευτούμε κάποτε ο μελλοντικός σχεδιασμός της πόλης και της περιοχής απαιτεί σοβαρή σκέψη. Η υπηρεσία αυτή θα υποστηρίζει την συνολική δράση των αιρετών.
Λειτουργία ολοκληρωμένης οικονομικής διαχείρισης (οικονομική υπηρεσία)
Ας μην ξεχνάμε ότι στόχος μας είναι να διαχειρίζονται οι δήμοι πολύ μεγαλύτερα ποσά απ’ ότι σήμερα.
Λειτουργία σχεδιασμού και παραγωγής  έργων (τεχνική  υπηρεσία)
Είναι πλέον αναγκαία η ύπαρξη οργανωμένης  μονάδας για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων που θα περιλαμβάνει :
§          Σχεδιασμό και ωρίμανση  έργων
§          Παρακολούθηση και πιστοποίηση
§          Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης έργων
Λειτουργία πληροφορικής (υπηρεσία πληροφορικής)
Ο δήμος Ναυπάκτου σήμερα δεν μπορεί να διαχειριστεί ούτε το site  του δήμου, ενώ το μέλλον θα είναι όλο και περισσότερο ηλεκτρονικό. Γιατί ο δήμος Ναυπάκτου να μην έχει την υποδομή να υποστηρίξει στο μέλλον ένα τοπικό ηλεκτρονικό δημοψήφισμα;
Λειτουργία νομικής υποστήριξης
Λειτουργίες Διοίκησης του Δήμου – Διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού – Πολιτικής Προστασίας
Η κλασική διοικητική υπηρεσία του Δήμου πρέπει να εκσυγχρονιστεί, αξιοποιώντας τις σύγχρονες μεθόδους δημοτικής διοίκησης και τις νέες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών.
 Σε αυτή τη διαδικασία πρέπει να επιδείξουν ανάλογη ωριμότητα και οι δημοτικοί άρχοντες. Είναι αδιανόητο σήμερα, στο δήμο Ναυπάκτου με το σοβαρό οικιστικό ή κυκλοφοριακό πρόβλημα ο δήμαρχος να έχει προσλάβει με προσωπική του απόφαση, ως σύμβουλό του, επικοινωνιολόγο και θεατρολόγο αντί για πολεοδόμο.
Η επόμενη πρόταση έχει να κάνει με τον μηχανολογικό εξοπλισμό των νέων δήμων. Ταυτόχρονα με την ολοκλήρωση της διαδικασίας ενοποίησης των δήμων και με την δημιουργία των νέων πρέπει σε αυτούς να παραδοθούν τα απαραίτητα μηχανήματα έτσι ώστε αυτοί να μπορούν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους. Αυτοκίνητα καθαριότητας, φορτηγά, σκαπτικά μηχανήματα, βοηθητικά οχήματα, ηλεκτρονικός εξοπλισμός κ. α. πρέπει από τώρα να ξεκινήσει η διαδικασία προμήθειάς τους, έτσι ώστε να είναι παραδοτέα με τη δημιουργία των νέων δήμων. Χωρίς αυτή την προίκα θα βρεθούν σε πολύ δυσχερή θέση.

  1. Έχετε εντοπίσει τα κύρια αδύνατα σημεία (προβλήματα) της Ναυπακτίας και ποια η ιεράρχηση των έργων σας για την επίλυσή τους; 

Η Ναυπακτία από τα καλύτερα οικόπεδα, αλλά δυστυχώς δεν έχει τύχει μέχρι τώρα της κατάλληλης προσοχής από τους ανθρώπους που όριζαν τις τύχες της, είτε στην αυτοδιοίκηση είτε στην κεντρική πολιτική σκηνή. Εξαιρέσεις υπάρχουν πάντα, αλλά αυτές επιβεβαιώνουν τον γενικό κανόνα.
Από την πλευρά μας, εμείς βλέπουμε στην Ναυπακτία απαραίτητο να λειτουργήσει το δίπολο Ναύπακτος – ορεινή Ναυπακτία όπως και ο Βόλος με το Πήλιο. Όποιος πάει εκδρομή στο Πήλιο θα περάσει οπωσδήποτε από το Βόλο και ανάποδα. Κάτι ανάλογο θέλουμε να υπάρξει και στην περιοχή μας.
Για τη Ναυπακτία αυτό προϋποθέτει καλύτερο σχεδιασμό των οδικών αξόνων, εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στα ορεινά και παράλληλη ανάδειξη του ορεινού όγκου και του παραλιακού μετώπου. Όλες οι παρεμβάσεις μας θα ακολουθούν αυτό το γενικότερο σχέδιο. Ήδη δρομολογούνται αλλαγές στην περιοχή. Με την Παραϊόνια θα απέχουμε 20 λεπτά από το Αγρίνιο ενώ συντομεύει κατά πολύ και η διαδρομή Κόρινθος – Ρίο.
Επίσης θεωρούμε ότι ο Δήμος πρέπει να γίνει το σπίτι του δημότη. Τα προβλήματα της καθημερινότητας μπορούν να αντιμετωπιστούν από τις υπηρεσίες του. Ταυτόχρονα πρέπει να οργανώσουμε την κοινωνική μας πολιτική. Στην δύσκολη εποχή του Δ.Ν.Τ. και της τρόικας ο Δήμος πρέπει να βρεθεί δίπλα στις κοινωνικές ομάδες που πλήττονται από την πολιτική του Μνημονίου.
Περισσότερα βέβαια και πιο αναλυτικά θα πούμε με τη δημοσίευση του προγράμματός μας στις 20 Οκτωβρίου παράλληλα με την ανακοίνωση όλων των ονομάτων του συνδυασμού μας, Ευχαριστούμε πάντως για την διάθεση του χώρου της εφημερίδας σας. Ειλικρινά προσπάθειες ενημέρωσης σαν τις δικές σας είναι σπάνιες αλλά υπερβολικά χρήσιμες. Αν κι εσείς δεν στέκεστε απλά στην ενημέρωση αφού με την εφημερίδα σας συμμετέχετε στα τοπικά δρώμενα και συνεισφέρετε σ’ αυτά με ουσιαστικό τρόπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου