Ακολουθούν τα βασικά σημεία της εισήγησης της Κίνησης Πολιτών Ναυπακτίας στο Δημοτικό συμβούλιο Ναυπακτίας (31/1/2011) για το θέμα που αφορά την τιμολογιακή πολιτική της γέφυρας:
Στο παρελθόν (αρχές του 2010) τα δημοτικά συμβούλια Ναυπάκτου και Αντιρρίου έχουν συζητήσει ξανά το θέμα της τιμολογιακής Πολιτικής της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου. Τότε το θέμα είχε έρθει για συζήτηση με πρωτοβουλία της Α΄ ΕΛΜΕ Αιτ/νίας (επισυνάπτεται η σχετική απόφαση της ΕΛΜΕ).
Ενδεικτικά αναφέρουμε το διεκδικητικό πλαίσιο της απόφασης της ΕΛΜΕ:
«….θεωρούμε ότι οι τιμές της γέφυρας μπορούν και πρέπει να μειωθούν. Μπορούν, μόνο που η γέφυρα Α.Ε. στην περίπτωση αυτή δεν θα αποκομίζει έσοδα 51,2 εκ ευρώ που είχε για το 2009. Πρέπει, γιατί δεν αντέχουμε άλλο σε περίοδο οικονομικής κρίσης να πληρώνουμε όλο και περισσότερο για όλα τα αγαθά.
Ζητάμε την αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. Το Ελληνικό Δημόσιο όπου χρειάζεται να επαναδιαπραγματευθεί την σύμβαση που έχει υπογράψει και έχει χαρακτηριστεί λεόντεια εις βάρος του Δημοσίου.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
· Να μειωθεί η τιμή της απλής διέλευσης από τα 11.80 €, στα 6 €
· Να αυξηθεί ο χρόνος για την διέλευση με επιστροφή από 2 ώρες σε 6 με κάρτα των 10 €
· Για τους εργαζόμενους που διαμένουν στη μια μεριά και εργάζονται στην άλλη το κόστος να πέσει από τα 260 €, στα 50 €
· Να μειωθούν κατά 50% οι τιμές για τις διελεύσεις φορτηγών και λεωφορείων και να υπάρξει μέριμνα ώστε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να εξυπηρετούν καλύτερα τους μετακινούμενους από τη Γέφυρα πολίτες.
Τα αιτήματά μας θα κατατεθούν στη ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. σε συνάντηση του δ.σ. με εκπροσώπους της και θα προωθήσουμε το συντονισμό της δράσης μας με άλλα σωματεία της περιοχής μας (Εργατικά Κέντρα, συλλόγους δασκάλων κ.α. ) καθώς και με τους Δήμους της περιοχής.
Να ξεκινήσουμε καμπάνια ενημέρωσης και διεκδίκησης με σύνθημα:
«Για μια Γέφυρα που ενώνει» …..»
Μετά την πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ τα δημοτικά συμβούλια Ναυπάκτου και Αντιρρίου αλλά και μια σειρά από μαζικούς φορείς της περιοχής (Εργατικό Κέντρο, σύλλογος Δασκάλων κλπ) πήραν ανάλογες αποφάσεις (ομόφωνες οι περισσότερες από αυτές), αλλά δεν υπήρξε συγκεκριμένη δραστηριότητα που να προωθήσει τα αιτήματα, είτε στην κοινωνία είτε στους αρμόδιους φορείς (Υπουργεία, Κοινοβούλιο, «Γέφυρα Λειτουργία Α.Ε.» κλπ). Ορισμένες μόνο φορές είτε από το ΠΑΜΕ είτε από τις επιτροπές ενάντια στα διόδια και αυτοδιοικητικές κινήσεις της Αχαΐας και της Αιτωλοακαρνανίας, αποσπασματικά έγιναν κάποιες κινητοποιήσεις , στις οποίες επιτράπηκε για κάποιο χρόνο η ελεύθερη διάβαση των χρηστών της γέφυρας. Οι κινητοποιήσεις αυτές αγκαλιάστηκαν θετικά από την κοινωνία, γνωστοποίησαν το αίτημα και στην εταιρεία που διαχειρίζεται την γέφυρα αλλά δεν ήταν τέτοιες και τόσες που να μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα.
Σήμερα όμως η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική. Η αντίδραση στα διόδια και στις αυξήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι ισχυρό ρεύμα στην ελληνική κοινωνία και κανείς δεν μπορεί να το αγνοήσει. Με την οικονομική κατάσταση των εργαζόμενων να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο με την πολιτική του μνημονίου, το αίτημα για φθηνή διέλευση από την γέφυρα είναι κάτι παραπάνω από λογικό. Η γέφυρα δεν νομιμοποιείται να «κρύβεται» επικαλούμενη την σύμβαση που έχει υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο σε άλλες εποχές. Μήπως οι συνταξιούχοι και οι μισθωτοί δεν είχαν υπογράψει άλλες συμβάσεις, αλλά είδαν μισθούς και συντάξεις να μειώνονται δραματικά; Αξίζει δε να επισημανθεί ότι η σύμβαση που έχει υπογράψει η Γέφυρα Α.Ε. με το Ελληνικό Δημόσιο, έχει εκ των υστέρων (από αρμόδιους ελεγκτικούς φορείς – ΚΕΠΕ του Υπ. Οικονομικών) χαρακτηριστεί ως λεόντεια εις βάρος του Δημοσίου.
(Στοιχεία για όλα τα παραπάνω αναφέρονται σε πρόσφατα και παλαιότερα άρθρα για το ζήτημα που επισυνάπτονται για ενημέρωση των δημοτικών συμβούλων.)
Σήμερα ο Δήμος Ναυπακτίας πρέπει να τεθεί επικεφαλής των διεκδικήσεων «ΓΙΑ ΜΙΑ ΓΕΦΥΡΑ ΠΟΥ ΕΝΩΝΕΙ» συντονίζοντας τον βηματισμό του με τους μαζικούς φορείς της περιοχής.
Με την σημερινή μας απόφαση πρέπει να επικαιροποιήσουμε τους στόχους μας. Θεωρούμε ότι στα αιτήματά μας πρέπει να συμπεριληφθεί και η φθηνή διέλευση για τους φοιτητές (του ΤΕΣΥΔ της Ναυπάκτου αλλά και του ΑΕΙ και ΤΕΙ της Πάτρας), αλλά και η διευκόλυνση της εισόδου και εξόδου για τον οικισμό του Αντιρρίου.
Επιπλέον να συμμετέχουμε ως Δήμος στην επιτροπή των φορέων που συστήνεται με πρόσφατη απόφαση του Εργατικού Κέντρου και στις κινητοποιήσεις που αυτή θα αποφασίσει.
Προτείνεται από το πανελλαδικό συντονιστικό φορέων ενάντια στα διόδια το άνοιγμα όλων των διοδίων της χώρας στις 6 Φεβρουαρίου (επισυνάπτεται το σχετικό δελτίο τύπου) και από το Εργατικό Κέντρο ανάλογη δράση στα πλαίσια της πανελλαδικής απεργίας της ΓΣΕΕ και άλλων στις 23 Φεβρουαρίου. Ο Δήμος πρέπει να βοηθήσει στην οργάνωση των συγκεκριμένων κινητοποιήσεων αλλά οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η δράση μας πρέπει να έχει διάρκεια και ένταση αν θέλουμε να έχουμε αποτέλεσμα. Παράλληλα πρέπει να ενημερώσουμε τους τοπικούς βουλευτές και τα κόμματα και να ζητήσουμε την συμπαράστασή τους. Να απευθυνθούμε και στους γειτονικούς δήμους (Δωρίδας και Μεσολογγίου) αλλά και στην ΤΕΔΚ Αιτ/νίας. Να διερευνήσουμε την δυνατότητα κοινής δράσης και με δήμους και μαζικούς φορείς της Αχαΐας.
Ειδική προβολή και δραστηριότητα οφείλουμε ειδικά για το τρίτο των αιτημάτων, που αφορά στους εργαζόμενους, καθημερινούς χρήστες της γέφυρας (μαζί με το αίτημα για τους φοιτητές),που κατά τη γνώμη μας έχει πολύ μεγάλο βάρος για την μελλοντική φυσιογνωμία της περιοχής.
Στο ενημερωτικό για τους δημοτικούς συμβούλους επισυνάπτεται εργασία του Β. Παππά, επ. καθηγητή του τμ. Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου της Πάτρας, υπ. του εργαστηρίου χωροταξικού σχεδιασμού με τίτλο: « Η ζεύξη Ρίου Αντιρρίου. Από την ασυνέχεια στη συνέχεια ενός μητροπολιτικού φαινομένου;» Από την απλή ανάγνωση της εργασίας γίνεται φανερό πως η αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής (στο 3ο των αιτημάτων μας) μπορεί να επηρεάσει θετικά το μέλλον της περιοχής μας ενώ το αντίθετο μπορεί να την οδηγήσει ακόμη και σε υποβάθμιση. Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονιστεί ότι η ικανοποίηση αυτού του αιτήματος επιβαρύνει με ελάχιστο οικονομικό κόστος την Γέφυρα λειτουργία Α.Ε. και πιθανόν μάλιστα στο μέλλον να οδηγήσει ακόμη και σε αύξηση των εσόδων της!
Επισυνάπτονται:
Απόφαση της Α΄ ΕΛΜΕ Αιτ/νίας για την τιμολογιακή πολιτική της Γέφυρας
Απόφαση του δ.σ. του Δήμου Ναυπάκτου
Δελτίο τύπου του πανελλαδικού συντονιστικού φορέων ενάντια στα διόδια
Εργασία του Β. Παππά, επ. καθηγητή του τμ. Αρχιτεκτόνων, υπ. του εργαστηρίου χωροταξικού σχεδιασμού με τίτλο « Η ζεύξη Ρίου Αντιρρίου. Από την ασυνέχεια στη συνέχεια ενός μητροπολιτικού φαινομένου;»
Κάλεσμα της πρωτοβουλίας πολιτών για μια γέφυρα που ενώνει
«Το καρναβάλι του Ρίο Αντίρριο», άρθρο στο περιοδικό ΓΑΛΕΡΑ
Άρθρα του ημερήσιου Αθηναϊκού τύπου με αναφορά στα κέρδη της Γέφυρα λειτουργία Α.Ε. το 2008 και το 2009
Παρουσίαση της μελέτης του ΚΕΠΕ για την σύμβαση της γέφυρας στην τοπική εφημερίδα ΑΝΤΙλογος (Δεκέμβριος 2003)
«Κακοτεχνίες και στις συμβάσεις» άρθρο στην τοπική εφημερίδα ΑΝΤΙλογος (Δεκέμβριος 2003)
* Τα επισυναπτόμενα έγγραφα που αναφέρονται δόθηκαν σε όλους τους δημοτικούς συμβούλους και μπορείτε να τα διαβάσετε επιλέγοντας τον Φάκελο Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.
* Τα επισυναπτόμενα έγγραφα που αναφέρονται δόθηκαν σε όλους τους δημοτικούς συμβούλους και μπορείτε να τα διαβάσετε επιλέγοντας τον Φάκελο Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου