Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Περισσότερες ώρες διδασκαλίας


Αύξηση των διδακτικών ωρών, ολοήμερο πρόγραμμα και ζώνη εξωσχολικών δραστηριοτήτων περιλαμβάνει η πρόταση του παιδαγωγικού ινστιτούτου για το γυμνάσιο και το δημοτικό. Εμπόδιο οι κτιριακές υποδομές. Δείτε αναλυτικό πίνακα

Μεγάλες αλλαγές σε γυμνάσιο και δημοτικό περιλαμβάνει η τελική πρόταση του παιδαγωγικού ινστιτούτου, με στόχο το ωράριο να μετατραπεί σε ολοήμερο ωράριο.
Για το Δημοτικό, προτείνεται η σχολική μέρα να ξεκινά από τις 8:00 π.μ. και να λήγει στις 3:00 μ.μ. με περίπου μία ώρα για γεύμα και διάλειμμα και μικρότερα διαλείμματα ενδιάμεσα των μαθημάτων. Για τις Ε’ και Στ’ τάξεις προτείνεται να λήγει η σχολική μέρα στις 3:30.
Στο γυμνάσιο η πρόταση είναι η σχολική μέρα να ξεκινά από τις 8:00 π.μ. και να λήγει στις 4:00 μ.μ. με μισή ώρα για γεύμα, καθώς και διαλείμματα ενδιάμεσα των μαθημάτων.
Οι πρόσθετες διδακτικές ώρες θα περιλαμβάνουν τη ζώνη για ξένες γλώσσες (που βασίζεται σε επιλογές και επίπεδα), καθώς και τουλάχιστον 5 πρόσθετες ώρες τη βδομάδα που εντάσσονται στο πεδίο σχολική και κοινωνική ζωή  και αφορούν προσωπική μελέτη και ενίσχυση, εργασίες/ projects που προτείνονται στο πλαίσιο των μαθησιακών-διδακτικών αντικειμένων και θέματα όπως το περιβάλλον, τον πολιτισμό και τις νέες τεχνολογίες, καθώς και αθλητικές δραστηριότητες
Μάλιστα το παιδαγωγικό ινστιτούτο προτείνει και την  ενοποίηση διδακτικών ωρών σε μακρύτερες διδακτικές περιόδους όπου αυτό ενδείκνυται παιδαγωγικά.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όπου αυτό είναι εφικτό, δύναται να συνδυάζονται δύο διδακτικές ώρες σε ένα συνεχόμενο δίωρο, ώστε να γίνεται η εργασία του μαθητή μέσα στην τάξη.
Δείτε εδώ αναλυτικά την πρόταση για τις ώρες διδασκαλίας ανά μάθημα στο γυμνάσιο.
Το παιδαγωγικό ινστιτούτο ζητά  μετά τη λήξη της σχολικής μέρας το σχολείο να μην κλείνει, αλλά να μπορούν να υλοποιούνται από τους τοπικούς φορείς (δήμοι, κοινότητες) εξωσχολικές δραστηριότητες στις εγκαταστάσεις επιλεγμένων σχολείων της περιοχής που διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές.
Πάντως οι ιθύνοντες του παιδαγωγικού ινστιτούτου, επισημαίνουν ότι με τις υπάρχουσες κτιριακές υποδομές οι συγκεκριμένες προτάσεις είναι δύσκολο να εφαρμοστούν:
"Οι παραπάνω προτάσεις αποσκοπούν σε ένα πιο αποτελεσματικό και πιο αποδοτικό εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να προσφέρει στους μαθητές καλύτερη ποιότητα μάθησης και μια καλύτερη σχολική εμπειρία. Είναι γεγονός όμως ότι οι προτάσεις αυτές σηματοδοτούν ρήξη με τις πρακτικές του παρελθόντος, καθώς και ότι θα πρέπει να επιλυθούν μια σειρά πρακτικών προβλημάτων σε σχέση με τα τωρινά δεδομένα του εκπαιδευτικού συστήματος, π.χ. όσον αφορά σχολεία που λειτουργούν πρωί-απόγευμα (αποτελούσαν το σχολικό έτος 2005-06 το 02,8% των γυμνασίων, τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, την οργάνωση του γυμνασίου σε τρίμηνα, κ.ο.κ. Είναι επίσης προφανές ότι η επέκταση του ωραρίου σε ολοήμερο συνδέεται με πρόσθετο οικονομικό κόστος, ενώ άλλες προτάσεις που αφορούν την αναδιοργάνωση του χρόνου συνδέονται με μείωση του κόστους της εκπαίδευσης".

6 σχόλια:

  1. Οι προτάσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε συνδυασμό με τις διαθέσεις του Υπουργείου Παιδείας για τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων συνιστούν σουρεαλιστικό σκηνικό.
    Ελλάς το μεγαλείο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνα με το απουσιολόγιο τμήματος της 2ας Γυμνασίου στην Αργυρούπολη Αττικής στις 05-04-2011 είχαν συμπληρωθεί 98!!!! φύλλα . Με βάση την παραπάνω αναλογία μέχρι το τέλος του σχολικού έτους θα έχουν συμπληρωθεί το πολύ 115 ημέρες....
    Σε 8 μήνες σχολικού έτους 115 ημέρες μάθημα...Δηλαδή ούτε κάν 15 ημέρες ανά μήνα (εξάωρες το πολύ)...οι υπόλοιπες είναι εκδρομές, επισκέψεις σε μουσεία (sic) συνελεύσεις καθηγητών και κάποιες απεργίες..
    ΕΛΛΑΣ το (σουρεαλιστικό)μεγαλείο σου ...
    Σαν φορολογούμενος πολίτης δεν θα είχα καμμία αντίρρηση να επανυπολογιστούν οι αμοιβές (ή ο αριθμός των θέσεων) των εκπαιδευτικών σε αναλογία με το προσφερόμενο έργο...
    Αλλοιώς να δουλέψουν σύμφωνα με τις προτάσεις του Παιδ.Ινστιτούτου χωρίς επι πλέον προσλήψεις...έτσι βρε...μπας και "καταντήσουμε" κάποια στιγμή Ευρωπαίοι και δεν στέλνουμε τα παιδιά μας έξω όπως πρώτοι κάνουν οι εκπαιδευτικοί μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ είσαι λίγο ξένος στην σχολική πραγματικότητα και δυστυχώς τα συμπεράσματά σου, ακόμη κι αν έχουν ψήγματα (γενικόλογων και επομένως άδικων για κάποιους) αληθειών, είναι προκατασκευασμένα στην συνείδηση και το μυαλό σου. Οφείλω να σου πω ότι στις εκδρομές,επισκέψεις σε μουσεία, συνελεύσεις καθηγητών και απεργίες, ακόμη κι αν συμμετέχουν οι πάντες, συμπληρώνονται πάντοτε φύλλα στο απουσιολόγιο. Άρα κάπου αλλού οφείλονται τα λίγα φύλλα στο Γυμνάσιο που αναφέρεσαι.
    Υ.Γ. Με μπερδεύεις δε, και με την τελευταία σου πρόταση. Ως εκπαιδευτικός πρέπει να στείλω τα παιδιά μου στο εξωτερικό και μάλιστα πρώτος; Μήπως φίλε μου παρακολουθείς πολύ πρωϊνάδικα; Το στυλ γραφής, μου θυμίζει αστρολόγους. π.χ. οι εκπαιδευτικοί (έτσι γενικώς) στέλνουν τα παιδιά τους στην Ευρώπη - οι Ιχθείς (έτσι γενικώς) θα έχουν μια επαγγελματική επιτυχία.
    Παρεμπιπτόντως εκείνη την ημέρα που η κυρία αστρολόγος ανακοίνωνε επιτυχίες για τους ιχθείς, κάποιοι από τα 500.000.000 ιχθύων του πλανήτη(5 - 6 εκατομμύρια στατιστικά) θα συναντήσουν τον Χάρο αυτοπροσώπως. Τί να κάνουμε έχουν κάποιο ρίσκο οι αοριστολογίες και οι γενικόλογες καταγγελίες για κάποιους άλλους, που πάντα φταίνε για το ζαβό το ριζικό μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ φίλε όταν έχεις παιδιά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση -και να ήθελες- δεν μπορείς να είσαι καθόλου ξένος με την εκπαιδευτική πραγματικότητα..ομολογουμένως δεν ήξερα πως στις απεργίες οι μαθητές χρεώνονται απουσίες!!!!! το έμαθα και αυτό...Μην κανεις τον χαζό...μιλαω για φύλλα ημερών που έγινε μάθημα....
    Υ.Γ αν είσαι εκπαιδευτικός εισαι περιέργως πολύ ενημερωμένος για το περιεχόμενο των πρωινάδικων αλλά και την φρασεολογλια των αστρολόγων ,...οσο για μένα όταν φευγω για την δουλειά μου δεν εχουν καν αρχίσει...εσύ μάλλον προλαβαίνεις και τα μεσημεριανά όταν επιστρέφεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ας αφήσουμε τις μπηχτές για αργότερα και να περάσουμε στα ερωτήματα. Αγαπητέ, έχω πολλές πιθανότητες να μην κάνω λάθος αν υποθέσω ότι παρακολούθησες δημόσιο σχολείο ίσως και δημόσιο Πανεπιστήμιο. Κι όχι μόνο εσύ αλλά οι περισσότεροι γύρω μας.Σαφώς και το δημόσιο σχολείο είχε και έχει σοβαρά προβλήματα, με πρώτο και καλύτερο το ότι είναι βαθειά ταξικό. Για να το αποδείξω σου λέω ότι στους φοιτητές της Ιατρικής ή του Πολυτεχνείου ελάχιστοι είναι παιδιά αγροτών ή όικοδόμων ή εργατών στην βιομηχανία. Αντίθετα στα παιδιά που δεν τελειώνουν το Γυμνάσιο αυτές οι κοινωνικές ομάδες παίρνουν το πρωτάθλημα.Το μεγάλο πρόβλημα του δημόσιου σχολείου κατά την γνώμη μου είναι λοιπόν το ότι δεν επιτελεί τον δημόσιο ρόλο του και έχει ευτελιστεί σε σχολείο κρατικής ιδιοκτησίας μεν αλλά δυστυχώς δεν εργάζεται για το "κοινό καλό". Αυτό είναι πρόβλημα προσανατολισμού, προγράμματος σπουδών και πολιτικής βούλησης. Δεν είναι πρόβλημα που δημιουργούν κάποιοι λουφαδόροι εκπαιδευτικοί. Στο κάτω - κάτω της γραφής κάποιοι μη λουφαδόροι είναι αυτοί που έμαθαν εσένα και μένα γράμματα, κόντρα στην λογική της Ελληνικής πολιτείας που λίγο την απασχολούσε το τι θα μάθεις και πώς θα το μάθεις. Απο κει και πέρα είναι συνήθης στην κοινωνία η λογική σου. Ειδικά σήμερα που όλοι περνάμε δύσκολα. Πάντα φταίνε κάποιοι "κακοί", κάποιοι"άλλοι". Για τους δημόσιους υπάλληλους "φταίνε" οι έμποροι που φοροδιαφεύγουν. Για τους καθηγητές "φταίνε" οι εφοριακοί που παίρνουν πολλά. Για τους εμπόρους "φταίνε" οι δημόσιοι υπάλληλοι που κάθονται. Θα μου επιτρέψεις να έχω άλλη οπτική γωνία. Παντού υπάρχουν καλοί και κακοί. Δεν πρέπει όμως αυτό να μας οδηγεί σε αφορισμούς των "άλλων". Στο κάτω - κάτω της γραφής έτσι ο μόνος που βγαίνει λάδι είναι ο Πάγκαλος.
    Και για να τελειώνουμε. Νομίζω ότι αν υπάρχει κάτι που θα μας βοηθήσει ως κοινωνία, είναι το να μάθουμε το "ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ".
    Εγώ που πραγματικά δουλεύω πολύ λιγότερες ώρες από σένα αυτό τουλάχιστον προσπαθώ να μάθω στους μαθητές μου.
    Υ.Γ. Όταν λέω "ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ" δεν εννοώ και τον Πάγκαλο. Σε όλα υπάρχει και ένα όριο. Εξ άλλου και ο Κολοκοτρώνης όταν έλεγε πάμε "ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ" δεν εννοούσε και τον Πήλιο Γούση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό είναι ΑΠΟΨΗ...Αν διαφωνούμε ίσως κάπου ειναι στο ποσοτικό...εγώ ώς "λήπτης" υπηρεσιών παιδείας έχω πιό πλούσια συλλογή εμπειριών. Δεν θα τα χαλάσουμε στο πόσοι τα φάγανε ή πόσοι λουφάρουν αξιοποιώντας "θεσμικά πλαίσια" που όταν δημιουργήθηκαν φυσικά δεν έγιναν χωρίς υστεροβουλία...
    (δυστυχώς εδώ εχετε πρόβλήμα με τις συνδικαλιστικές σας ηγεσίες") Για να το τελειώνουμε όμως, δεν θα πρέπει εγώ να ισοπεδώνω (φυσικά δεν ειναι όλοι οι εκπαιδευτικοί το ίδιο) αλλά και σεις θα πρέπει να δεχτειτε πως η κοινωνία μας και η γενιά που έρχεται θα αντιπετωπίσουν πολυ σημαντικότερα προβλήματα απο μια αύξηση ώρών απασχόλησης του κλαδου σας...Η συνεχής αμυνα των έκπαιδευτικών που πολλοί "κλαίγονται" όπου βρεθούν και όπου σταθούν για το μαύρο τους το μέλλον, απορρίπτοντας οτιδήποτε ψήγμα θετικής πρότασης που μπορεί όμως να ξεβολεύει την ώρα που έξω "πέφτουν κορμιά" δεν σας βοηθά..
    Η κατρακύλα έχει αρχίσει εδω και 10 χρόνια απλά τώρα μεγάλωσε η κλίση της..και θα πρέπει το ανάχωμα να το φτιάξουμε όλοι με νηφαλιότητα...Αφήστε τον Πάγκαλο και μην "τσιμπάτε" (αν έλεγε βέβαια τα ίδια πράγματα χωρίς να έχει κυβερνήσει θα ήταν γροθιά στο στομάχι της κοινωνίας τα λεγόμενά του δυστυχώς)
    όσο για τις "μπηχτες" ας τις αφήσουμε αμφότεροι
    Καλό Πάσχα...και μην διστάζετε να κάνετε προτάσεις που μπορεί να σας ξεβολέψουν, θα σας αναγορεύσουν ως παιδαγωγούς της κοινωνίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή