Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Παραλίες: Το δέντρο και το δάσος


Η απόφαση για χρονική επέκταση της πεζοδρόμησης των παραλιών Ψανής και Γριμπόβου από 3 σε 5 μήνες φαίνεται να δημιουργεί αντιδράσεις, καταρχήν από τους καταστηματάρχες των παραλιών, όσο και από κάποια μερίδα των κατοίκων της περιοχής.
Η αλήθεια είναι ότι η πόλη αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα σε χώρους στάθμευσης και είναι απαραίτητη η προσπάθεια για εξεύρεση πρόσθετων χώρων πάρκινγκ, τόσο στα άκρα των 2 παραλιών, όσο και πιο κεντρικά όπου αυτό είναι εφικτό ( πχ Ξενία).
Επίσης για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Ναυπάκτου είναι άκρως απαραίτητο να φύγουν επιτέλους τα ΚΤΕΛ από το κέντρο και να στεγαστούν στην περιοχή Σκά, κοντά στον περιφερειακό, απ’ όπου και θα διέρχονται. Το σοβαρότερο κυκλοφοριακό πρόβλημα πιστεύω το δημιουργούν τα αστικά και υπεραστικά λεοφορεία που λόγω των συχνών στάσεων, και του μεγέθους των δρόμων της πόλης, δημιουργούν – ειδικά σε ώρες αιχμής – τεράστιο πρόβλημα. Η λύση είναι απλή, σίγουρα αποτελεσματική, αλλά όπως όλα τα πράγματα στην Ελλάδα ωριμάζει σαν το ουίσκυ.
Επίσης απαραίτητη είναι η χρήση mini bus για τα αστικά δρομολόγια, τα οποία θα πρέπει να συνδέονται και με τα 2 μελλοντικά μεγάλα πάρκινγκ ανατολικά και δυτικά της πόλης.
Αναφέρω προτάσεις που έχουν χιλιοειπωθεί, νομίζω έχουν ωριμάσει στο μυαλό των περισσότέρων και ίσως είναι ο καιρός να υλοποιηθούν.
Μέσα σε αυτό το γενικότερο πλάνο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων εντάσσεται και η μόνιμη πεζοδρόμηση των 2 παραλιών.
Η δημοτική αρχή αποφάσισε να επιμηκύνει κατά 2 μήνες την πεζοδρόμηση, χωρίς βέβαια να έχει υλοποιήσει καμία από τις υπόλοιπες λύσεις. Το «πείραμα» στην πράξη φαίνεται να αποτυγχάνει, ειδικά στην παραλία της Ψανής όπου λείπουν χώροι στάθμευσης και λειτουργούν στην ευρύτερη περιοχή πολλές σχολικές μονάδες, κάτι που συνεπάγεται αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο.
Θεωρώ πρωτεύον ζήτημα αυτή τη στιγμή όχι να κρίνουμε αν το μέτρο πέτυχε ή απέτυχε, άλλωστε είναι ήδη 10 Μαΐου, αλλά να γίνουν άμεσα όλες οι παραπάνω ενέργειες που αναφέρω με στόχο του χρόνου τέτοια εποχή να υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και συνθήκες ώστε οι παραλίες να αποτελούν 2 μόνιμες παραθαλάσσιες πλατείες κατά μήκος της πόλης.
Αν και εφόσον του χρόνου τον Απρίλη δεν έχει γίνει τίποτα από τα παραπάνω, τότε ναι θα πρέπει να συζητηθούν άλλες εναλλακτικές για τις παραλίες.
Πάντως για να μην βλέπουμε το δέντρο και όχι το δάσος: Η ρίζα του κυκλοφοριακού προβλήματος της Ναυπάκτου δεν είναι η πεζοδρόμηση των παραλιών, αλλά όλα τα παραπάνω που χρόνια συζητιούνται, αλλά πράξεις δεν γίνονται.
Εκεί νομίζω πρέπει να εστιάσουμε όλοι, Δήμος, πολίτες και φορείς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου